tisdag 29 september 2009

Och draken lyfter...

Det är i motvind som draken lyfter
är ett av min mors favoritmotton. Och visst är det så, det är bara tufft att inse det just under stormen, innan draken lyft.
Tänkte skriva ett gnällblogginlägg, men draken har lyft, lite iaf.

Annars då, skrev jag i slutet av förra inlägget.
Jo...
Jag har plågats ett bra tag nu av min galla. Eller, stenarna i min galla. Har ätit stark medicin som man blir superdåsig av, träffat flera läkare och sköterskor som stuckit mig i armen.
Jag skulle opererats idag.
Inför operationen ville min kirurg att jag gjorde en magnetröntgen.
Bilderna visade att stenarna både fanns kvar i gallblåsan, hade vandrat ner längs med gallgången och var påväg ner mot bukspottskörteln. Den operation som måste göras för att ta bort alla stenar är för "komplicerad" för att göras i Lindesberg (fick tid snabbast där) så det var bara för mig att vänta på en operationstid här i Örebro istället (detta fick jag reda på igår, dagen innan operationen). Jag blev fullkomligt knäckt. Beskedet om en inställd operation, att jag inte visste hur länge jag måste gå runt och ha ont och vänta på nästa operationsbesked tog den sista musten ur mig.
...Det har gått segt att plugga idag.

Fram till strax efter lunch... då ringde en sköterska från kirurgmottagningen här i Örebro och meddelade mig att det blir operation på måndag!
Märkligt att man kan bli så glad av att veta att ngn inom dagar ska stå och skära i mig... Men det blev jag. En sån sjuk lättnad. Ringde föräldrarna och sen har det gått hur bra som helst med läsningen. Kommer sitta heeeela kvällen dock.

Imorgon ska jag, efter mycket om och men, eftersom jag egentligen skulle vara sjukskriven denna vecka, till Stockholm på kurs med jobbet. Back torsdag kväll.

/H.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar