söndag 3 januari 2010

2 0 0 9

Så har det nya året börjat.

Jag ska göra en kort summering av mitt tvåtusennio.
Ett fullständigt kaos
  • Ella hinner fylla 1
  • Åker på turné med Ella, Linus och 48 andra Joybellare till Spanien i 12 dagar (Ella börjar gå i Madrid )
  • Farfar lämnar oss.
  • Inget bröllop, ingen sambo. Jag och Linus separerar. Min fästman visade sig vara Inte mitt livs kärlek utan min bästa vän.
  • Familjerådgivning och jag börjar prata med en "tant" (jag kallar henne för det)
  • Flyttar till en tvåa, tre portar bort.
  • Efter ett halvår med grymma smärtor - Gallstensoperation med en månad sjukskrivning som följd.
  • Huvudet kommer ifatt mig. Blir sjukskriven igen för "stressrelaterade orsaker". Jobbar kvar på Deed men lägger skolan på hyllan den här terminen
  • .
  • Inser att jag har ett nät med helt underbara vänner som jag kan musicquiza med på onsdagar, skaka rumpa med ibland, prata med ofta och som finns där alltid.

Skulle önska mig ett lite mer stabilare, lugnare, mindre plågsamt 2010 faktiskt.

Nyårslöftet är att vara 100% ärlig mot mig själv och andra.
2010 motto är två stycken kända "citat"/böner.

"Gud ge mig sinnesro att acceptera det jag inte
kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse
skillnaden."

"Att älska sig själv är början till en livslång kärlekshistoria
(O.Wilde)"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar