onsdag 27 januari 2010

Sessan två år!

Min lilla tjej börjar bli stor!

Ett helt år har gått. Jag kan verkligen inte förstå och börjar redan känna lite ångest inför hennes femtonårsdag.

Tänkte göra en kort resumé över min dotters år... men det är stört omöjligt... men i'll give it a try.

Ella Hanna Caroline Welin-Grabö 1-2 år:


  • Börjar på dagis på sin ettårsdag. inskolning går som smort och hon verkar trivas kanon, hittar snart flera "kjåmpisch"ar
  • Efter mycket om och men börjar E vid drygt ettochetthalvt års ålder att gå. Passande (?) nog i Spanien när vi var där ca två veckor med min gospelkör Joybells.
  • E börjar prata. Fort går det. Från några enstaka ord till ibland fulla meningar.
  • Att E under det här året har blivit medveten om saker och ting är ett faktum. Allt från vilka kläder hon vill ha på sig till maten smakar "inte gott" eller att klockan är Bompa...
  • Under den senaste månaden har rollelkar blivit en stor del i Ellas liv. Gärna vill hon laga soppor eller låtsas koka kaffe som är för varmt så att hon kan blåsa så att det blir "bätte"

E blev firad hos mig, farfar var där, mormor och morfar, gammelfarmor, W-family, moster memme, jag, pappa. Hon verkade mycket nöjd med all uppvaktning, hon strålade verkligen, trots att hon egentligen var helt slut efter en dagisdag innan.
E fick ett prinsessset i födelsedagspresent på sängen av mig, det var en prinsessklänning (som hon nog hade på sig hela helgen), handväska, krona, små livsfarliga klackskor, låtsas örhängen och plastringar.
Fast den bästa presenten var nog dockvagnen som hon fick av farfar.



Välling
Glass i stora lass.

Även sessor måste gå på pottan


E och E hjälps åt att öppna paket

Det gäller att gapa stort när man äter hanburgare


Sessan äter "bujjaje" på sitt sätt. Kanske inspirerad av mormor och morfars G-i.


E och två av mina kära 'gudbarn'


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar