söndag 10 januari 2010

En mysig kall januarihelg.

En otroligt mysig Ellahelg.
I fredags var dagis stängt, vi var en lång stund på stadsbiblioteket, ett av E´s favoritställen.
"Massa boooook!!!"
I lördags var jag, E och L på Lek och buslandet... vem, eller vilka som tyckte att det var roligast låter jag vara osagt :-) Både jag och E var trötta efter en riktig lekdag och gick och la oss tidigt.
Idag har vi tagit det lugnt, en pulkapromenix till ica, lek, läsning, tv och bakning.

Det var längesen jag la ut bilder på min lilla Sessa (som fyller två på fredag!)
Här kommer lite bilder från helgen. (Ursäkta kvalitén, alla är tagna med mobilen).

FREDAG


Lååångt där borta står sessan.
"En bok i taget" var svårt när det fanns så många spännande på ett och samma ställe.
På vägen hem stannade vi och köpte semlor. Ella satsade helhjärtat på grädden och mandelmassan och gav brödet till sin moder.
LÖRDAG
Skönt att ligga och softa i sängen med lite Bompa (tack för Svt Play!) medan mamma sminkar sig.
Pappa hade punka på bilen, så vi fick ta bussen... till Ellas stora glädje!
Klockan var lunch när vi kom fram, festis nuggets och pommes blev det för fröken.
"Fettis namnam" :-D
Det var lite högt på sina ställen
En liten nappleopard
L behövde kaffe, inte oss emot, fika är namnam
Och så behövs det lite fika i magen innan man börjar träna...
"biiisäpps" måste tränas
Ella är en sessa på att bowla... på sitt sätt :-)
SÖNDAG
Fick den här fantastiskt farliga boken av mamma i julklapp... när jag bläddrade igenom den så vattnades det i munnen på mig, serious! Nu har jag äntligen testat ett av recepten.
Devils chocolatecake.
Såhär blev resultatet. Och otroligt god!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar